13:09 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دریای مدیترانه

فرار سرمایه های خارجی از ترکیه
نماد برتر- همزمان با تشدید تنش های ژئوپلتیکی، سرمایه گذاران خارجی در حال بیرون کشیدن پول خود از بازارهای مالی ترکیه هستند.
تهدیدها علیه امنیت انرژی رنگ عوض کردند
نماد برتر- با وجود فراوانی عرضه سوخت و قیمت‌های اندک، امنیت انرژی همچنان یک نگرانی جهانی است.
غول‌های نفتی برای اکتشاف به مصر می‌روند
نماد برتر- مصر با پنج شرکت انرژی بزرگ برای اکتشاف نفت و گاز در آبهای عمیق ساحل غربی خود در دریای مدیترانه به توافق اولیه رسید.
بیشترین ثروت سرانه متعلق به کدام کشورها است؟
پایگاه خبری راد: موناکویی‌ها بیشترین ثروت سرانه در بین کشورهای مختلف جهان را دارا هستند.
آخرین وضعیت طرح ساخت راه‌آهن ارومیه به تبریز
پایگاه خبری راد: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعه و احداث راه‌آهن ارومیه-تبریز در جدول ١٩ قانون بودجه سال ٩٨ قرار گرفت و ردیف اجرایی گرفت.
کارخانه گیاهی که درب و پنجره ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: به دلیل اینکه در این استان مناطق گرم و سرد در فاصله چندین کیلومتری از هم واقع شده است باید مکان یابی مناسب برای کاشت گلخانه مدنظر قرار گیرد تا بهترین بهره‌وری را از محیط منطقه گلخانه‌ای داشته باشیم.
نفتکش‌ها در ترافیک ترکیه گیر افتادند
پایگاه خبری راد: نفتکش‌های صادرکننده نفت قزاقستان و روسیه از بنادر دریای سیاه، در هنگام عبور از تنگه‌های کشتیرانی ترکیه با تاخیرهای طولانی روبرو هستند که روال تحویل میلیونها بشکه نفت به پالایشگاهها در دریای مدیترانه و نقاط دیگر را طولانی می‌کند.
تشکیل کمیسیون همکاری‌های معدنی ایران و ترکیه
پایگاه خبری راد: دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از راه‌اندازی کمیسیون همکاری‌های معدنی ایران و ترکیه خبر داد.
دزدی دریایی رکورد سه ساله خود را زد
پایگاه خبری راد: سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMB) در گزارش دزدی دریایی سالانه اعلام کرد که دزدی دریایی در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرده و به بالاترین رکورد در سه سال اخیر رسید.
هدف اسرائیل از ارتباط با کشورهای عربی در دست گرفتن نفت آنان است
پایگاه خبری راد: عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیگر مشهور جهان عرب رویکرد کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را نقشه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی مساله فلسطین توصیف کرد.
صادرات نفت از جنوب عراق جهش یافت
پایگاه خبری راد: عراق در ماه اوت رکورد جدیدی در صادرات نفت از بنادر جنوبی خود برجای گذاشت و ۳.۵۸ میلیون بشکه در روز نفت در ماه گذشته صادر کرد.
هشدار سازمان ملل درباره افزایش خطر برای مهاجرانِ راهی اروپا
پایگاه خبری راد: آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد هشدار داده است مهاجرانی که تلاش می‌کنند از دریای مدیترانه بگذرند تا به اروپا برسند با خطرات خیلی بیشتری مواجه‌اند.
آنچه باید درباره تنگه هرمز بدانید
پایگاه خبری راد: چندی پیش رئیس جمهوری، حسن روحانی، در سخنرانی خود در سوئیس گفت: «معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود». این یک تهدید تلویحی بود که در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر به صفر رساندن صارات نفت ایران مطرح شد. اما چطور ایران می‌تواند «ابرقدرت»های جهان را تهدید کند؟
مهمترین گلوگاه‌های جهان برای تجارت نفت کدامند؟
پایگاه خبری راد: در حالی که همه در بحبوحه تنشهای رو به رشد میان آمریکا و ایران به تنگه هرمز چشم دوخته اند، گلوگاه دیگری در طرف دیگر شبه جزیره عربستان اکنون خبرساز شده است.
بچه پولدارها در تعطیلات تابستانی چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: پایگاه اینترنتی " ریچ کیدز آف اینترنت" با انتشار تصاویری به گزارش نحوه سپری کردن تعطیلات تابستانی افراد جوان ثروتمند پرداخت.